Saturday, September 26, 2009

Kenyataan Rasmi YDP BKPJM Berkaitan Program ISMA-Mesir di Asrama Pelajar Johor Rabaah


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Alhamdulillahi Rabbil A'lamin, puji dan syukur diucapkan kepada Allah SWT yang sentiasa mengurniakan nikmat Iman dan Islam kepada kita. Selawat dan salam dipanjatkan kepada junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W.

Kenyataan Rasmi ini dikeluarkan untuk memberikan penjelasan berkaitan program Sambutan Hari Raya yang dianjuarkan oleh ISMA-MESIR yang berlangsung di Asrama Pelajar Johor Rabaah.

Berhubung dengan perkara itu,program yang berlangsung di dewan bangunan Asrama Pelajar Johor Rabaah pada tarikh 5 Syawal 1430 H bersamaan 24 September 2009,dari jam 10.30 pagi hingga jam 3.30 petang itu adalah sebuah program yang TIDAK ada sebarang bentuk kerjasama daripada BADAN KEBAJIKAN PELAJAR-PELAJAR JOHOR DI MESIR. Ini adalah kerana Isma-Mesir tidak mengadakan sebarang perbincangan rasmi dengan pihak BKPJM bagi menganjurkan program di Asrama Pelajar Johor Rabaah.

Untuk makluman semua pihak khususnya kepada ahli BKPJM, sebarang program anjuran BKPJM akan dimaklumkan kepada ahli melalui saluran rasmi BJPJM iaitu lawan web rasmi BKPJM, iklan program, yahoo messenger BKPJM dan sistem pesanan ringkas (sms) dari Yang DiPertua BKPJM.

Dengan itu suka untuk kami mengingatkan kepada mana-mana pihak atau mana-mana persatuan agar tidak menggunakan nama BADAN KEBAJIKAN PELAJAR-PELAJAR JOHOR DI MESIR (BKPJM) untuk kepentingan masing-masing dan pihak kami juga tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan sekiranya nama persatuan ini digunakan dengan tanpa keizinan daripada pihak pentadbiran BKPJM. Ini kerana BKPJM adalah sebuah persatuan rasmi yang bernaung di bawah Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir(PMRAM) dan Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah(JPMK) dan BKPJM juga merupakan satu-satunya persatuan rasmi yang menjaga kebajikan anak-anak Johor Di Mesir sejak dari tahun 1982 lagi.

Akhir kalam,di kesempatan ini juga kami mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin kepada semua dan khusus kepada ahli BKPJM. Semoga dengan kehadiran Syawal pada kali ini dapat meningkatkan keimanan dan ketaqwaan serta dapat memperkukuhkan ukhuwwah sesama kita.

Sekian,
Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Kaherah,25 September 2009


Salam hormat dari saya ;

BASIR BIN MOHAMED
Yang DiPertua,
Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor Di Mesir 09/10

Sumber: http://ydpbkpjm.blogspot.com/2009/09/kenyataan-rasmi-ydp-bkpjm-berkaitan.html

No comments: