Tuesday, August 4, 2009

ISA, Tanda Nyawa UMNO Semakin Hampir Disentap Tuhan


Rakyat bangkit lawan ISA. Akta zalim, akta primitif, akta orang gila. Mainan UMNO yang takutkan kuasa rakyat dan kuasa hamba dina. Tapi esok lusa UMNO hanya boleh dipaparkan di muzium rakyat yang bakal berkuasa. Tapi masih ada orang agama mahu jadi pencacai UMNO seabadinya???

Najib mungkin merasa gagah. Arah polis sembur sini, sana dan serata arah. Dia lupa dia adalah presiden UMNO dinasti terakhir yang bakal menyembah bumi sekitar 50 purnama lagi.

Bangkit terus duhai rakyat. Lawan tetap lawan. Ini bukan zaman penakut. Bukan juga zaman pencacai. Lawan terus lawan. Raja adil raja disembah. Raja zalim ini rakyat datang menyanggah.

Bangga sungguh dengan Pakatan Rakyat. Mampu menyedarkan masyarakat untuk bangkit pertahan hak mereka. Walaupun digari, dikasari, disembur asid dan macam-macam lagi kezaliman mainan kerajaan dinasti akhir ini, mereka tetap gagah, melaungkan kalimah keramat Allahu Akbar demi melakar sejarah bahawa rakyat sudah bertemu arah, untuk menobat agama Allah.

Terus bangkit duhai pemuda. Terus berani duhai anak bangsa. Itulah tarbiah bukti segalanya. Bukan tarbiah bersujud lama atau bergelang tasbih dan memuji tuhan dan memuja. Tarbiah itu ada buahnya. Berani dan berkorban jiwa dan kesakitan demi agama. Apa guna laungan "PAS tidak ada tarbiah" tapi bila diajak 'manusia pendakwa pemuka tarbiah itu', mereka lari, kecut untuk menerima TARBIAH di lapangan perjuangan berdarah. PELAMBAT KEMENANGAN.

Kata guru tua "Gagak buruk rambutan jantan. Orang berbunga ia berbunga. Orang berbuah ia kosong dan hampa". (Bahrul Mazi)

Pergi mati UMNO dan pencacainya.

No comments: