Monday, October 5, 2009

ISMA Di Rumah KL??!!


Wah. Dah lama tak jadi petugas dalam program-program BKAN khususnya BKAWM (Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir). Dulu saya pertama kali menjadi kepimpinan Badan Kebajikan Anak Kuala Lumpur Mesir (nama lama bagi BKAWM) pada tahun 2003, saya terus diangkat menjadi Timbalan Yang DiPertua. Selepas itu, saya diamanahkan untuk menjadi Badan Pengurus PMRAM (2003-2007).

Selama menjadi BP PMRAM, saya terlalu jarang dapat bersama dengan anak-anak Kuala Lumpur. Amanah menjadi Badan Pengurus PMRAM yang diletakkan di atas batu jemala saya melakarkan masa-masa saya yang lebih disalurkan buat PMRAM, BKAN dan DPM secara umum.

Hari ini, saya gembira kerana dapat duduk bersembang dan berbicara dengan adik-adik Wilayah Persekutuan. Sambil-sambil kami bertugas bak bawwab (pengawal) dalam memastikan ancaman-ancaman ITU tidak lolos dalam rumah Wilayah Persekutuan, dapat juga beramah mesra dan bergurau senda dengan adik-adik Wilayah Persekutuan.

Walaupun dengar-dengar dari jauh ada juga lolosan-lolosan orang-orang itu dalam rumah KL, Cuma tidaklah sedahsyat yang berlaku pada adik-adik baru dari Terengganu.

Hari ini saya berkawal lagi. Mana tahu ada tetamu kurang diundang akan bertamu di waktu dinihari.

Buat isteri tersayang yang sehingga saat ini sudah tidak dapat ketemu sekitar 48 jam, kekadang perpisahan kerana amal Islami itu indah. Masing-masing memendam rindu. Namun mewaqafkan diri buat Islam dan perjuangannya itulah yang terutama.

Kelak di Malaysia nanti, pasti berjauhan itu mainan biasa. Isteriku itu kecintaanku. Namun menjadikan roh dan jasad ini sebagai waqaf buat Islam itu lebih menjadi kecintaanku.

Rehat Di Syurga.

2 comments:

Zulfahmi Haron said...

wahh!!
bestnyaa!!
nk jd mcm ust hairul jgk la!!

haidar said...
This comment has been removed by the author.