Wednesday, October 14, 2009

PMRAM Optimis Menjayakan Majlis Pembacaan Kutub Sittah

Sumber:

http://pmram.org/index.php?option=com_content&view=article&id=696:pmram-optimis-menjayakan-majlis-pembacaan-kutub-sittah&catid=1:pmram&Itemid=54

Kaherah, 13 Oktober - PMRAM sekali lagi mengadakan pertemuan bersama Ketua Pengarah ACC , yang merupakan tindakan lanjutan daripada usaha pihak JPMK untuk menggagalkan program Majlis Pembacaan Kutub Sittah.

Pemangku Presiden PMRAM, Saudara Shahrizan Mohd Hazime bersama Pengarah Program, Saudara Mohd Adlan Mokhtaruddin telah berkunjung ke dewan tersebut meminta penjelasan dari pihak pengurusan ACC. Ini merupakan kunjungan kali ketiga pihak PMRAM ke dewan ACC setelah mendapat makluman usaha membatalkan program ini oleh pihak JPMK. Usaha ini akan diteruskan oleh PMRAM sehingga terlaksananya Majlis Pembacaan Kutub Sittah ini dengan jayanya.

Di samping itu, pihak PMRAM sentiasa menghubungi pihak JPMK untuk meminta penjelasan dan mengatur pertemuan. Namun begitu maklum balas yang diterima sangat mendukacitakan.

Pihak PMRAM selaku penganjur sekali lagi memohon jasa baik semua pihak untuk terus berdoa supaya usaha untuk menggagalkan majlis ini tidak berjaya.

**************************

Saya memohon seluruh mahasiswa Islam Malaysia di Mesir untuk solat hajat dan berdoa kepada Allah agar program mulia ini yang cuba dibatalkan dan disabotaj oleh Pengarah JPMK, En Jamil akan dapat diteruskan dengan jayanya.

Kita mahu menghidupkan jiwa cintakan ulama dan ilmu di dalam sukma mahasiswa Islam di Mesir. Kita mahu mahasiswa serius dan cakna dalam segala isu berkaitan ilmu.

Moh ke masjid al-Azhar. Moh bertalaqqi dengan para ulama al-Azhar.

No comments: